Actueel nieuws van Arego

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in de wereld van de verzekeringen. Ook zullen wij hier onze evenementen en andere berichten met je delen.

Vacature!
Gepubliceerd op: 16 augustus 2022
Arego Pelt zoekt: Bediende administratieve ondersteuning Taken en functie: Ben jij iemand die nauwkeurig werkt en met oog voor detail? Haal je er voldoening uit om anderen te ondersteunen in administratieve afhandeling van documenten? Houd je van sociale contacten met klanten en collega’s en kijk je er naar uit om klanten wegwijs te maken in de digitale kanalen van KBC zowel telefonisch als op kantoor? Dan heten we je graag welkom bij Arego! Profiel: Wij zoeken een kandidaat die bij voorkeur een diploma bachelor Bedrijfsmanagement of Communicatie behaalde of reeds ervaring heeft in een kantooromgeving met klantencontacten. Je ondersteunt zaakvoerders en collega’s intern met administratie en je staat ook in voor onthaal van klanten. Je zorgt voor het beheer van klantgegevens in onze computersystemen en helpt klanten met vragen: telefonische vragen, mails beantwoorden, het aannemen en verwerken van documenten bij ons op kantoor, … Aanbod: Wij bieden een marktconforme verloning met maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering. We werken van maandag tot en met woensdag van 08u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u, op donderdag tot 18u en op vrijdag tot 16u. Wie zijn wij? Bij Arego kom je terecht in een team van 15 personen waar iedereen houdt van een toffe sfeer en waar persoonlijke ontwikkeling prioritair is. Je kan rekenen op interne opleidingen en ondersteuning van je rechtstreekse collega’s met regelmatige overlegmomenten. Arego verzekeringen is een zelfstandig KBC verzekeringsagentschap met vestigingen te Pelt en Linde-Peer met mensen die verder kijken dan hun eigen bureau en achter de schermen op zoek gaan naar oplossingen en voordelen voor de klant. Want onze klanten mogen wakker liggen van de leuke dingen. Interesse? Herken je jezelf in bovenstaande en wil je werken in een topteam dichtbij en filevrij? Reageren voor 30/09/2022. Graag je motivatiebrief + cv per mail of schriftelijk: Arego verzekeringen t.a.v. An Buteneers De Koel 10 3900 Pelt an.buteneers@verz.kbc.be
Vacature schadebeheerder!
Gepubliceerd op: 6 juli 2022
Arego Pelt zoekt: Schadebeheerder (M/V) Wie zijn wij? Arego verzekeringen is een zelfstandig KBC verzekeringsagentschap met vestigingen te Pelt en Linde-Peer met mensen die verder kijken dan hun eigen bureau en achter de schermen op zoek gaan naar oplossingen en voordelen voor de klant. Want onze klanten mogen wakker liggen van de leuke dingen. Functie: Je bent verantwoordelijk voor uitvoering van schade-aangiftes in verzekeringsdossiers van klanten en zorgt voor het beheer en de verdere afhandeling van A tot Z. Je kan hiervoor rekenen op de ondersteuning van 3 ervaren collega’s en werkt nauw samen met de 3 verzekeringsagenten van ons kantoor. Daarnaast ga je bij klanten ter plaatse om dossiers waarvoor we bevoegdheid hebben zelf te regelen. Taken: Als adviseur schadebeheer begeleid je klanten bij de afhandeling van hun lopende schadedossiers. Je werkt zelfstandig: je opent de dossiers, verzamelt de nodige informatie, houdt klanten op de hoogte van het verloop van hun dossier en legt contacten met KBC Verzekeringen en de experts. Uiteraard kun je altijd rekenen op de ondersteuning van je ervaren collega’s. Je helpt klanten met al hun verzekeringsvragen over hun bestaande polissen met een passie voor het ontzorgen van de klant. Jij bent van nature iemand die houdt van klantencontact, die graag in team werkt en probleemoplossend te werk gaat. Onze klanten rekenen op jouw zorg en expertise. Profiel: Kandidaat met ervaring in schadebeheer. Gemotiveerde schoolverlater met minimaal bachelorsdiploma (bij voorkeur Financiën en Verzekeringswezen of Rechtspraktijk) Master in de rechten Skills:  Je bent vaardig in het gebruiken van MS Office en je bent bereid de interne computersystemen snel onder de knie te krijgen. Bij voorkeur heb je reeds ervaring met het uitvoeren van schade-aangiftes in computersystemen van verzekeringsmaatschappijen. Je bent vlot in de omgang en klantgericht. Je durft zelf initiatief te nemen en je werkt resultaatgericht. Je beheert je dossier nauwgezet en houdt zorgvuldig alle betrokkenen op de hoogte. Je hebt interesse in de verzekeringswereld en bent leergierig. Je kunt goed samenwerken en stelt het teamresultaat voorop. Aanbod: Je komt terecht in een dynamisch kantoor in een competitieve arbeidsmarkt, bij een lokale werkgever in volle groei. Je krijgt een contract van onbepaalde duur en een mooi loonpakket met aantrekkelijke voordelen zoals hospitalisatie- en groepsverzekering. Je komt terecht in een gemotiveerd team dat staat te popelen om de samenwerking met jou aan te gaan. We hebben veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling: van bij de start kun je rekenen op een basisopleiding en een degelijke ondersteuning op je werkplek. Je krijgt alle kansen om te groeien in je job. Interesse? Herken je jezelf in bovenstaande in wil je werken in een topteam dichtbij en filevrij? Reageren voor 01/09/2022. Graag je motivatiebrief + cv per mail of schriftelijk: Arego verzekeringen t.a.v. An Buteneers De Koel 10 3900 Pelt an.buteneers@verz.kbc.be
Verzekeringsvragen bij opvang van vluchtelingen
Gepubliceerd op: 24 maart 2022
De oorlog in Oekraïne laat niemand onberoerd. We hopen dat het conflict snel op een diplomatieke manier kan opgelost worden, maar zelfs dan zal er nog lang veel menselijk leed zijn. Hartverwarmend zijn de stromen van solidariteit die massaal op gang komen. Vang jij Oekraïense vluchtelingen op en heb jij nog vragen over de dekking van je verzekeringen? Lees dan snel verder. Je woning Verblijven de vluchtelingen die je opvangt in de woning die je als hoofdverblijf of tweede verblijf gebruikt, dan zal je brandverzekering tussenkomen conform de bijzondere en algemene voorwaarden van je verzekering. Dit houdt in dat iedere onverwachtse beschadiging van de woning gedekt is, tenzij de schade veroorzaakt wordt door een uitgesloten gebeurtenis. Mocht een vluchteling schade veroorzaken aan je woning, zal deze niet teruggevorderd worden van de aansprakelijke. Je voertuig Wanneer je je wagen uitleent aan een vluchteling die bij je verblijft, zal zijn aansprakelijkheid verzekerd zijn via je autoverzekering op voorwaarde dat de bestuurder over een geldig rijbewijs beschikt. Een Oekraïens rijbewijs is geldig in België. Hierdoor zal je verzekering dekking verlenen voor zowel materiële (blikschade, schade aan gebouwen…) als lichamelijke schade (doden of gewonden) aan derden. Je gezin Wat de gezinspolis betreft zijn de vluchtelingen die je opvangt verzekerd als gasten. De aansprakelijkheid voor schade aan derden of andere gasten zal verzekerd zijn via je gezinspolis. De schade die een gast aan een gezinslid toebrengt, zal niet gedekt zijn via jouw verzekering. Om dit risico in te dekken, kan de vluchteling een eigen polis afsluiten voor zijn of haar gezin. Heb je nog vragen? Neem contact op met je Arego Adviseur.
Nieuwe vacature!
Gepubliceerd op: 11 maart 2022
Arego Pelt zoekt: Administratief talent (M/V) Functie: Voor alle klanten die telefonisch of via mail contact opnemen of langskomen in het kantoor met allerhande vragen, ben jij samen met de andere Arego-adviseurs het eerste aanspreekpunt. Je blaast ze omver met je klantvriendelijke spirit en helpt hen uiterst vriendelijk verder. Taken: Onthaal: je begroet klanten op kantoor met de glimlach en helpt hen snel en efficiënt verder. Je staat klanten telefonisch te woord. Je vriendelijke aanpak zorgt voor gelukkige klanten die tevreden huiswaarts keren of het telefoongesprek beëindigen. Mailbox: je beheert de Arego mailbox, onderhoudt contact met klanten via mail en stuurt mails door naar collega’s. Klantgegevens: je registreert deze correct in onze computersystemen. Je controleert en vervolledigt ontbrekende klantgegevens m.b.v. de identiteitskaart en laat betreffende documenten ondertekenen door de klant. Documenten en betalingen: je volgt binnenkomende documenten van klanten op en bezorgt ze aan de Arego dossierbeheerders. Je beantwoordt vragen van klanten over betalingen m.b.v. het interne computersysteem. Ondersteunen van dienst schade: je neemt documenten aan, stuurt ze door en voert aangiftes uit. Je hebt oog voor een nette kantooromgeving en geeft er een persoonlijke en creatieve toets aan. Je bent dus een duizendpoot die houdt van klantencontact, je werkt graag in teamverband samen en je vervult administratieve taken met plezier. Profiel: Gemotiveerde schoolverlater of kandidaat met enkele jaren ervaring in een administratieve of administratief-boekhoudkundige functie. Affiniteit met verzekeringen is een pluspunt! Skills: Je herkent je in de missie van ons verzekeringskantoor, waarbij het ontzorgen van de klant voorop staat. Meer hierover vind je terug op onze website: www.aregoverzekeringen.be. Je onderscheidt je door je betrokkenheid en commerciële feeling. Je hebt een open uitstraling en staat altijd klaar voor klanten en collega’s. Je past je communicatiestijl gemakkelijk aan en voelt je op je gemak bij particuliere en zakelijke klanten. Je bent vaardig in het gebruiken van MS Office en je bent bereid de interne computersystemen snel onder de knie te krijgen. Je bent gedreven,  gemotiveerd en werkt nauwgezet met een passie voor administratieve opvolging. Aanbod: Je start in een werkregime van 80% met mogelijkheid tot uitbreiding naar een voltijdse functie. Arego biedt een mooi brutosalaris inclusief hospitalisatie- en groepsverzekering en je komt terecht in een gemotiveerd team dat staat te popelen om de samenwerking met jou aan te gaan. Wie zijn wij? Arego verzekeringen is een zelfstandig KBC verzekeringsagentschap met vestigingen te Pelt en Linde-Peer met mensen die verder kijken dan hun eigen bureau en achter de schermen op zoek gaan naar oplossingen en voordelen voor de klant. Want onze klanten mogen wakker liggen van de leuke dingen. Interesse? Herken je jezelf in bovenstaande en wil je werken in een topteam dichtbij en filevrij? Reageer voor 15 april 2022. Graag je motivatiebrief + cv per mail of schriftelijk: Arego verzekeringen t.a.v. An Buteneers De Koel 10 3900 Pelt an.buteneers@verz.kbc.be
Cyberverzekering voor ondernemers
Gepubliceerd op: 8 mei 2021
Wil je je onderneming beschermen tegen cybercriminelen of datalekken? Reken dan op onze cyberverzekering! We vergoeden de herstellingskosten en roepen de hulp in van experts zodat je snel weer aan de slag kunt na een cyberaanval. Wat is de Cyberverzekering? Het is een schadeverzekering die je onderneming beschermt tegen de gevolgen van hacking, datalekken en systeeminbraken. Zelfs als jij of je werknemers dit zelf hebben veroorzaakt. 1. Terugbetaling van de herstellingskosten We betalen de kosten terug die nodig zijn om de schade te herstellen. Denk bijvoorbeeld aan de kosten voor de herstelling van je netwerk bij hackerschade. Maar ook de betaling van administratieve boetes bij inbreuk op de privacywetgeving door een onoplettendheid van een medewerker of het verlies van geld op je rekening als je gehackt bent. 2. Bijstand bij een cyberaanval of datalek Dringend hulp nodig? Je kunt 24/7 terecht bij de Cyberverzekering Helpdesk, waar een team van experts voor je klaarstaat. We bellen je binnen de 2 uur terug met een voorstel om de schade te herstellen. In noodgevallen sturen we meteen een IT-expert op pad. Heb je nood een PR-expert of een juridisch adviseur als je bijvoorbeeld gegevens van klanten verliest of bij een inbreuk op de GDPR-wetgeving? Ook dan kun je op ons rekenen. 3. Gratis preventie voor een betere bescherming Experts nemen je onderneming onder de loep en geven advies over hoe je schade kunt voorkomen. De preventie bestaat uit een: Netwerkscan: IT-experts scannen je netwerk en duiden de zwakke schakels in je beveiliging aan GDPR-check: een advocatenkantoor onderzoekt hoe je omgaat met de gegevensbescherming van je klanten en doet aanbevelingen voor verbetering Communicatiecheck: een PR-bureau evalueert je crisiscommunicatieplan zodat je optimaal voorbereid bent bij een mogelijke cyberaanval 4. Vergoeding van bedrijfsschade (optioneel) Ben je inkomsten mislopen door een cyberaanval? Was je webshop bijvoorbeeld onbereikbaar of zijn je machines uitgevallen? Dan heb je dankzij deze optionele waarborg recht op een schadevergoeding. Waarom kiezen voor onze cyberverzekering van KBC? Snel terug aan de slag na een cyberaanval of een datalek Uitgebreid team van specialisten om schade te herstellen: IT-, PR-, en juridische experts Helpdesk 24/7 bereikbaar Interesse? Maak een afspraak met je Arego adviseur.  
Vacature ingevuld!
Gepubliceerd op: 8 februari 2021
Sinds begin februari versterkt Lotte ons team. Als administratief talent zal ze ervoor zorgen dat onze adviseurs meer tijd kunnen steken in onze klanten...
Vacature!
Gepubliceerd op: 29 oktober 2020
Arego Pelt zoekt: Administratief talent (M/V) Functie: Je bent samen met de andere Arego-adviseurs het eerste aanspreekpunt voor alle klanten die telefonisch of via mail contact opnemen of langskomen in het kantoor met allerhande vragen. Je helpt hen uiterst vriendelijk verder en blaast ze omver met je klantvriendelijke spirit. Taken: Onthaal en telefonisch contact met klanten: je zorgt dat klanten meteen begroet worden met een glimlach en helpt ze snel en efficiënt verder. Je vriendelijke aanpak zorgt voor gelukkige klanten die tevreden huiswaarts keren of het telefoongesprek beëindigen. Het correct registreren van klantgegevens: m.b.v. de identiteitskaart controleer en vervolledig je ontbrekende klantgegevens in onze computersystemen en laat je documenten m.b.t. deze gegevens ondertekenen door de klant. Beheer van de Arego mailbox: je onderhoudt contact met de klanten via mail en stuurt mails door naar de collega’s. Opvolgen van binnenkomende documenten en betalingen: je bezorgt allerlei formulieren van klanten aan de Arego dossierbeheerders. Bij vragen over betalingen van klanten check je of deze correct zijn binnengekomen via het interne computersysteem. Ondersteunen van dienst schade: dit kan gaan van het aannemen en doorsturen van documenten tot het uitvoeren van aangiftes. Je bent dus een duizendpoot die houdt van klantencontact, graag in team werkt en je vervult graag administratieve taken. Profiel: Gemotiveerde schoolverlater of kandidaat met enkele jaren ervaring in een administratieve of administratief-boekhoudkundige functie in een kantooromgeving. Affiniteit met verzekeringen is een pluspunt! Skills: Je bent gedreven,  gemotiveerd en werkt nauwgezet met een passie voor administratieve opvolging. Je herkent je in de visie van ons verzekeringskantoor Arego waarbij het ontzorgen van de klant voorop staat. Meer hierover vind je terug op onze website: www.aregoverzekeringen.be. Je bent vaardig in het gebruiken van MS Office en je bent bereid de interne computersystemen snel onder de knie te krijgen. Je onderscheidt je door je betrokkenheid en commerciële feeling. Je hebt een open uitstraling en staat altijd klaar voor klanten en collega’s. Je past je communicatiestijl gemakkelijk aan en voelt je op je gemak bij particuliere en zakelijke klanten. Aanbod: Voltijdse functie met een mooi brutosalaris, inclusief hospitalisatie- en groepsverzekering en je komt terecht in een gemotiveerd team dat staat te popelen om de samenwerking met jou aan te gaan. Wie zijn wij? Arego verzekeringen is een zelfstandig KBC verzekeringsagentschap met vestigingen te Pelt en Linde-Peer met mensen die verder kijken dan hun eigen bureau en achter de schermen op zoek gaan naar oplossingen en voordelen voor de klant. Betrouwbaarheid en het ontzorgen van onze klanten staan daarbij voorop. Interesse? Herken je jezelf in bovenstaande in wil je werken in een topteam dichtbij en filevrij? Reageren voor 1 december 2020. Graag je motivatiebrief + cv per mail of schriftelijk: Arego verzekeringen t.a.v. An Buteneers De Koel 10 3900 Pelt an.buteneers@verz.kbc.be
Coronacrisis
Gepubliceerd op: 13 april 2020
Ook voor ons primeert de gezondheid en de veiligheid van iedereen. Wat betekent dat voor jou? Onze kantoren zijn sinds 18 maart enkel in uitzonderlijke gevallen, wanneer service op afstand niet mogelijk is, beperkt toegankelijk. Ook nu staat Arego voor je klaar. Zo bereik je ons: 011 46 20 20 arego@kbc.be FAQ CORONA (klik hiervoor op onderstaande link): Heb je als ondernemer vragen over betalingsuitstel van je verzekeringen?  Heb je als particulier vragen over betalingsuitstel van je verzekeringen?  Op welke manier je ons ook contacteert, we zorgen voor een oplossing!
Brede weersverzekering en afbouw rampenfonds
Gepubliceerd op: 8 juni 2019
De klimaatverandering zorgt er de laatste jaren voor dat het inkomen van de landbouwer erg onzeker is geworden. De oogst is sterk afhankelijk van het weer en bij lange periodes van droogte, hagelschade of hevige regenval, ving het Rampenfonds dat op. Via dit fonds droeg de overheid een groot deel van deze kosten en konden landbouwers er beroep op doen. Landbouwers kunnen echter vanaf 1 januari 2020 na een natuurramp geen beroep meer doen op het Rampenfonds. Ze moeten voortaan zelf een weersverzekering afsluiten. De overheid voorziet in een overgangsperiode van vijf jaar, waarbij de vergoedingen onder het Rampenfonds stelselmatig worden afgebouwd en is er de eerste jaren een stimulans (tot 65 % tussenkomst in de premie) om een privé verzekering af te sluiten. Samen met KBC volgen we de subsidieregeling op en werkt KBC ondertussen aan een kwalitatieve verzekeringsoplossing. Van zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen we hierover opnieuw communiceren. Voor vragen, neem contact op met uw AREGO specialist.
Arego en Carwash Club verzekeren u van een propere wagen
Gepubliceerd op: 30 augustus 2018
U sluit een autoverzekering af bij AREGO en samen met Carwash Club verzekeren we u van een propere wagen. Al enkele jaren hebben we met AREGO een samenwerking met Carwashclub Neerpelt. Ontdek de voorwaarden bij ons op kantoor.
Droogte in de landbouw
Gepubliceerd op: 1 augustus 2018
Als gevolg van de aanhoudende droogte hebben in de landbouw verscheidene teelten heel wat schade opgelopen of zijn teelten zo goed als verloren. Op vraag van een aantal landbouwers roepen verschillende gemeentes een landbouwcommissie samen om de schade officieel vast te stellen. Landbouwers mogen hun beschadigde oogst nog niet vernietigen (laten afdoen). Ze moeten eerst bij hun eigen gemeente de schattingscommissie aanvragen. Deze mensen bekijken dan hun getroffen percelen en maken hier dan een verslag van op. Dit document is zeer belangrijk voor het rampenfonds. Indien ze dit verslag niet hebben is de kans zeer groot dat ze geen vergoeding krijgen van de schade. Meer info staat op : www.boerenbond.be/droogte Klik op de volgende link voor de modelbrief voor het uitnodigen van de schattingscommissie die schriftelijk moet uitgenodigd worden. brief schattingscommissie landbouwschade Let op: 1. Aangifte doen kan tot en met 3 augustus 2018. (Dat is nu vrijdag!) 2. Maak ook foto’s van de schade. Die kunnen dan later worden toegevoegd aan het schadedossier, na vaststelling van de schade door de commissie. Deze foto’s kunnen het dossier versterken
Wat moet u zeker weten over GDPR
Gepubliceerd op: 20 mei 2018
Op 25 mei treden de nieuwe Europese privacyregels van de ‘General Data Protection Regulation’ in werking. Een bijkomende reden om als onderneming de privacy regels na te leven! We geven hier graag een overzicht van de meest gestelde vragen over GDPR. Wanneer mag ik, als bedrijf, nog persoonsgegevens van iemand gebruiken? Om de persoonsgegevens van iemand als bedrijf te mogen gebruiken moet u: een duidelijk doel hebben waarvoor u deze data wenst te gebruiken; waarbij het eveneens van belang is dat u data die u verwerft voor een bepaald doel niet zomaar mag gebruiken voor een ander doel. een wettelijke basis hebben om de gegevens te mogen verwerken. Wettelijke basissen voor legitieme verwerking van persoonsgegevens kunnen o.a. zijn een wettelijke verplichting (bv. voor loonadministratie), een contractuitvoering (elke actie in het kader van een contractuitvoering), toestemming (medische gegevens), een gerechtvaardigd belang (zo overstijgen de belangen van de onderneming het belang van de privacy bv. in het kader van fraude- of risicobestrijding). Nog belangrijk om te weten: op gegevens die u gewoon memoriseert, is de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) niet van toepassing. Wanneer moet u de toestemming hebben om persoonsdata te gebruiken? Een persoon zal toestemming moeten geven voor specifieke doeleinden en/of specifieke data zoals bij de verwerking van gevoelige gegevens, medische gegevens, gegevens van minderjarigen (< 16 jaar voor privacy), verwerking van gegevens in het kader van taping (op band vastleggen) e.a. Een persoon kan de toestemming te allen tijde terug intrekken. Het intrekken van toestemming moet even eenvoudig kunnen als het geven van toestemming. Wat betekent het recht van verzet van een persoon in het kader van de nieuwe wetgeving? Een persoon kan verzet aantekenen tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens met gerechtvaardigd belang, o.a. tegen het gebruik ervan voor direct marketing (zoals bv. het versturen van promotionele mails, contacteren per telefoon,...). Wat betekent het inzagerecht in het kader van GDPR? U moet het individu op zijn eenvoudig verzoek een overzicht geven van de gegevensverwerking: welke data u voor welke doeleinden gebruikt, met welke wettelijke basis, voor hoelang, wat de bron is van deze data, naar wie en waar deze data verspreid worden. Hierbij aansluitend kan een persoon altijd vragen zijn gegevens aan te passen en/of te verbeteren. Wat moet u doen als uw computer en uw gegevens gehackt worden? Indien u wordt geconfronteerd met een datalek (bv. uw systeem werd gehackt en alle data werden gestolen) dan hebt u een meldingsplicht binnen de 72 uur nadat u kennis hebt genomen van de inbreuk. Er moet ook een dataregister worden aangelegd. Wat houdt dat in? Het dataregister moet inzicht geven in welke persoonsgegevens u bijhoudt en voor welke doeleinden die gebruikt worden. Verder ook hoelang u die bewaart en de wettelijke basis ervoor. Het persoonlijk dataregister moet ook aantonen (tegenover de Privacycommissie) dat u de (nieuwe) regelgeving ernstig neemt. Weet tenslotte ook dat wanneer u de data niet meer gebruikt voor een bepaald doel, u die moet verwijderen. Dat moet u ook doen wanneer de maximale bewaartermijn is verstreken. Moeten ondernemers/zelfstandigen ook een DPO (data protection officer) aanstellen? Voor ondernemers is dit, anders dan voor grote bedrijven, geen verplichting (zie artikel 37, lid 1 AVG). Het is echter wel aanbevolen en verstandig om binnen uw bedrijf een contactpersoon aan te stellen die de rol opneemt van ‘privacy-aanspreekpunt’, bij wie de verzoeken tot uitoefening van de rechten worden gecentraliseerd en die bv. met leveranciers van software onderhandelt over het naleven van de AVG, die nieuwe projecten kritisch bekijkt, enz. Voor ondersteunende activiteiten (zoals personeelsbeheer, loonadministratie, boekhouding) kunt u als ondernemer ook een beroep doen op een derde verwerker, die dan de verantwoordelijkheid met betrekking tot de AVG draagt, maar als ondernemer moet u zelf ook de privacyrechten van het individu garanderen. Drie relevante tips Maak werk van het opmaken van een personal dataregister, het in kaart brengen van alle verwerkingen van persoonsgegevens. Dat is de rode draad in het kader van de GDPR-vereisten. Van daaruit start alles. Zorg voor transparantie ten overstaan van uw klanten over welke gegevens voor welke doeleinden gebruikt worden. Doe dat met een duidelijke informatieclausule, gebaseerd op het personal data register. Zorg dat er iemand de privacy behartigt binnen uw bedrijf opdat het GDPR-compliant is en om vragen van klanten en derde partijen te beantwoorden. Ga met de gegevens van uw klanten om alsof het uw eigen gegevens zouden zijn. Bron: www.kbc.be/ondernemen/nl/nieuws/zaak-praktijk-en-u/gdpr.html

Blijf op de hoogte! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!